piątek, 29 marca 2013

Przewodnik po poznańskich kawiarniach: "Mount Blanc"



Na wstępie przepraszam za jakość zdjęć, były robione telefonem komórkowym (w aparacie wyładowały mi się baterie). Zawitałam do Mount Blanc w galerii MM w związku z dziewczęcym wypadem na zakupy jakiś miesiąc temu. Byłam miło zaskoczona, gdy zajęłam stolik, wystrój jest całkiem przyjemny, klasyczny, w czekoladowym kolorze, wszystko wykończone jest ze smakiem. Ekspedycja jest ładnie podświetlona i pięknie prezentuje ręcznie robione czekoladki. Karta jest bardzo bogata, do wyboru jest cały szereg czekolad na gorąca (gorzkie, mleczne i białe) z dodatkami, kawy i ciasta. Jest do wyboru opcja większej lub mniejszej kawy, zależnie na jaką mamy ochotę. Obsługa jest bardzo miła, zamówienie pojawiło się na stoliku całkiem szybko. Trochę rozczarowałam się ekspresem do kawy, był ciśnieniowy automatyczny, a nie kolbowy. Mleko w nim było spienianie i dozowane do kawy automatycznie, tym się zasadniczo różni od tradycyjnego. Czy to wpływa na smak kawy, trudno mi powiedzieć, są różne zdania na ten temat, ja raczej wolę kawę z ekspresu kolbowego.




Cappuccino 250 ml/8,90 zł





Zamówiłam standardowo moją ulubioną kawę i szkoda tylko, że najbardziej zachwyciłam się jej podaniem, a nie smakiem. Kubek kawy był całkiem spory, a dodatkiem do każdej filiżanki jest pralinka. Co mnie zaskoczyło (pozytywnie) to zaserwowanie wszystkiego na metalowej tacce z serwetką i trzema rodzajami cukru, kostka zwykłego białego, kostka brązowego i coś co wyglądało jak kamyczek cukrowy, a okazał się cukrem kandyzowanym. Doznałam wrażenia luksusu :) Rodzaj pralinek do kawy jest z góry ustalony, ja jednak poprosiłam o jakąś z białej czekolady, nie było z tym problemu, wielki plus. Kawa była bardzo dobra, odpowiednia temperatura i moc, miała jednak kiepską piankę, jak na cappuccino. Pralina była pyszna :)

Ocena końcowa: 4,6

Latte Macchiato 250ml/9,90 zł


Mojej siostrze kawa odpowiadała, na początku warstwy kawy i mleka były bardziej widoczne, całość jednak samoistnie szybko się wymieszała. Dobra kawa z mlekiem, nie za mocna nie za słaba, aromatyczna i smaczna.

Ocena końcowa: 4,5

Mleczna czekolada na gorąco z orzechami w karmelu i bitą śmietana 180ml/12,90 zł



Przyjaciółka nie pija kawy, ale uwielbia czekoladę :) Załapałyśmy się na promocję kosztowała około 8 zł. Śmietanka była prawdziwa, czekolada nie była za słodka, miała dużo orzechów, ładnie podana z ciasteczkiem. Jedyne "ale" była rzadka, a powinna mieć konsystencję lejącego budyniu. Trochę jest to rozczarowujące ze względu na to, że zamówiona została w lokalu słynącym z czekolady...

Ocena końcowa: 4

Ciekawe miejsce, idealne dla miłośników czekolady. Warto tam zawitać, ceny nie odstają od cen w innych lokalach, mimo, że wrażenie z zewnątrz może być wręcz przeciwne. Ciekawe, szerokie menu, jest także spory wybór ciast. Każdy znajdzie coś dla siebie :)

Ocena podsumowująca: 4,4

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz