niedziela, 7 sierpnia 2011

Tort z czekoladowym musem

Był straszny upał jak robiłam ten tort, biszkoptowy spód przygotowałam dzień wcześniej więc w dniu podania został mi tylko krem, albo, aż krem. W przepisie nie był określony dokładny czas schładzania spodu z musem, więc myślałam, że po godzinie wszystko będzie ok, a nie było. Po ozdobieniu śmietanką krem zaczą wypływać! Ale szybko wstawiłam do lodówki na cały dzień, krem zatrzymał się stężał i stał się rozpływającym w ustach puszystym czekoladwym musem. Sytuacja została uratowana, ale w pierwszej chwili byłam załamana, że tyle pracy poszło na nic. Jeśli mam jeszcze dać jakąś radę to biszkopt można by podzielić na 3 części zamiast na 2 (mimo, że tak jest w przepisie). Muszę koniecznie wspomnieć, że wszyscy którzy go jedli byli zachwyceni. Kupne torty są często ciężkie, tłuste na maślanym kremie z całym mnóstwem chemii, a ten jest dokładnym przeciwieństwem. Naprawdę polecam:)

Tort z czekoladowym musem

Przepis z książki "100 cakes and bakes"

*Okrągła forma o śr. 23cm wyłożona papierem do pieczenia

Ciasto:

25 g masła

6 dużych jajek

175 g drobnego cukru (dałam zwykły)

100 g mąki pszennej

łyżeczka proszku do pieczenia

25 g kakao

2 płaskie łyżki mąki kukurydzianej

Krem:

175 g gorzkiej czekolady ( dałam pół na pół z mleczną)

1 łyżeczka żelatyny w proszku

2 jajka oddzielnie białka i żółtka

300 ml śmietanki kremówki

Do dekoracji:

150 ml śmietanki kremówki

czekolada do starcia na wierzch

Przygotowanie:

1.Ciasto: Rozgrzej piekarnik do 1800C. Jajka całe ubij z cukrem na puszystą pianę. Do miski przesiej suche składniki, a masło stop delikatnie w garnuszku. Gdy jajka się ubiją wsyp ostrożnie połowę suchych składników przemieszaj łopatką i wlej ostudzone pół porcji masła i ponownie przemieszaj. Na koniec dodaj resztę mieszanki mąk, stopione masło i ponownie wmieszaj je w masę jajeczną, tak aby piana nie opadła. Zwróć uwagę czy kakao nie osiadło na dnie miski, wszystkie składniki powinny się połączyć. Piecz 35-40 min, ciasto musi być ostygnąć zupełnie, przed nałożeniem kremu.

2. Krem: czekoladę stop w kąpieli wodnej, po ostudzeniu wmieszaj do niej żółtka. Żelatynę namocz w łyżce zimnej wody. Śmietankę ubij na sztywno i powoli wmieszaj do stopionej czekolady porcjami. Dodaj żelatynę wymieszaj, a na koniec ubij białka i również dodaj do masy czekoladowej. Ciasto przetnij poziomo na pół (albo na 3 części). Do formy, w której ciasto się piekło włóż spód, na niego nałóż krem i przykryj wierzchem. Zakryj formę folia i wstaw do lodówki na co najmniej 4 godziny, a najlepiej na na całą noc.

3. Gdy krem już stężeje możesz nożem oddzielić ciasto od brzegu formy i delikatnie wyjąć go z obręczy. Na koniec zostaje tylko przystrojenie go ubitą kremówką i czekoladą, albo tym co Ci podpowiada fantazja ;)

Smacznego

xxx


* Post skopiowany ze starego bloga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz