poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Migdałowa tarta czekoladowa




Mój pierwszy, prawdziwy wpis na nowym blogu :))) Dodatkowo urodzinowy. Wczoraj miałam swoje święto, które przysługuje, każdemu raz do roku. Z tej okazji wyprawiłam małe przyjęcie, dla najbliższych przyjaciół, których serdecznie pozdrawiam! Nie było klasycznego tortu urodzinowego, ale ta oto tarta. Naprawdę mocno czekoladowa i sycąca, ale nie za słodka. Wszystkim bardzo smakowała, i co niektórzy powiedzieli, że nie jedli nic równie pysznego od bardzo, bardzo dawna. Tarta wygląda niepozornie, ale zaskakuje smakiem i połączeniem miękkiego, rozpływającego się w ustach nadzienie z kruchym spodem. Jest prosta w wykonaniu, ale potrzebne są mielone migdały, które nie wszędzie można dostać. Naprawdę przepis jest godny polecenia, szczególnie dla osób kochających czekoladę- to pewne.

Migdałowa tarta czekoladowa:
przepis pochodzi z

Składniki
:

spód:

180 g mąki
110 g schłodzonego pokrojonego w kostkę masła
35 g cukru
1 żółtko
1 łyżka zimnej wody, aby połączyć składniki

nadzienie:

125 g posiekanej czekolady gorzkiej (lub pół na pół z mleczną)
125 g miękkiego masła
90 g drobnego cukru
4 duże jajka, oddzielnie białka od żółtek
125 g mielonych migdałów
2-3 kropli aromatu migdałowego
szczypta soli
2 duże dojrzałe gruszki

*potrzebna będzie forma do tarty o średnicy 23cm (ja wzięłam 25cm) z wyjmowanym dnem.
** 8 porcji, a może być nawet 9 mniejszych

Przygotowanie:

Spód:

Na stolnicy, lub w misce, połącz mąkę z masłem, ja robiłam to palcami, aż masa przypominała kruszonkę. Dodaj cukier, przemieszaj. Dodaj żółtko, wodę i zagnieć ciasto aż stworzy jedną całość, schłodź w lodówce ok 30 min zawinięte w folię. Po czasie rozwałkuj spód i wyłóż nim formę, dociśnij ciasto do brzegów nadmiar oddziel, po czym formę ponownie włóż do lodówki, poczeka tam do momentu pieczenia z nadzieniem.

Nadzienie:

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.

Czekoladę stop w kąpieli wodnej. Masło utrzyj z cukrem na puszysty krem, po czym nadal ucieraj dodając po jednym żółtku. Dodaj ostudzoną, stopioną czekoladę i przemieszaj mikserem. Używając łyżki, lub szpatułki wmieszaj mielone migdały do masy czekoladowej. Ubij białka ze szczyptą soli i wmieszaj je delikatnie do masy migdałowej. Na schłodzony kruchy spód przełóż masę i wyrównaj. Obrane gruszki przekrój na pół, wydrąż gniazdo nasienne i pokrój połówki w paski. Rozłóż na nadzieniu tak, aby tworzyły cały owoc. Piecz 20-30 minut, bądź do czasu, aż włożony w środek ciasta patyczek wyjdzie suchy. Można podawać z creme fraiche, bądź lodami.

Smacznego :)

xxx













2 komentarze: