piątek, 12 lipca 2013

Ciasto marchewkowe


Moje ulubione, piekłam je już wiele razy, przepis sprawdzony, niezawodny :) Wiele osób prosiło mnie o przepis, odkładałam to w nieskończoność i się w końcu udało. Polecam :)


Ciasto marchewkowe

Składniki na ciasto:

240 ml oleju rzepakowego

200 g cukru

4 jaja oddzielnie żółtka i białka

4 łyżki mleka

180 g drobno startej marchewki

120 g posiekanych orzechów (dowolnych ja daje trochę migdałów trochę włoskich)

100 g rodzynek (pomijam)

240 g mąki tortowej

2 i ½ łyżeczki proszku do pieczenia

Cynamon wg uznania

Składniki na krem:

2 opakowania serka cream cheese np. Twój Smak Piątnicy, lub gęsty jagurt grecki

dodatkowo do smaku cukier puder, sok z cytryny

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzać do 190 stopni, przygotować okrągłą formę o średnicy 23 cm, wyłożoną papierem do pieczenia (tylko dno).

2. Olej i cukier ubić lekko mikserem, dodać żółtka i mleko ubić. Wmieszać do masy startą marchewkę, orzechy, rodzynki wymieszać. Na koniec dodać do masy przesianą przez sito mąkę z proszkiem do pieczenia i cynamonem. Całość dokładnie wymieszać, tak żeby składniki się połączyły.

3. W oddzielnej misce ubić sztywną pianę z białek i wmieszać ją delikatnie łyżką do przygotowanego ciasta, tak żeby piana nie opadła, ale żeby dokładnie została rozprowadzona w cieście

4. Wyłożyć ciasto do formy, wyrównać wierzch. Piec około 50 min, aż patyczek wetknięty do środka wyjdzie suchy. Składniki na krem wystarczy ze sobą połączyć.






2 komentarze:

  1. Dzięki za przepis szukałam takiego pewniaka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, zapraszam na mojego nowego bloga https://littlebigjourney.pl/

      Usuń