sobota, 20 kwietnia 2013

Przewodnik po poznańskich kawiarniach: "Coffee Heaven"

Ostatnio było kameralnie, dziś będzie sieciówkowo. Zawędrowałam do Starego Browaru i na drugim piętrze przywitał mnie kubas kawy w Coffee Heaven. Muszę się przyznać, że z komercyjnych kawiarni tę lubię najbardziej. Moja sympatia nie ma nic wspólnego z wystrojem, obsługą czy ciastami, lecz z tym, że nigdy się na niej nie zawiodłam. Nie ważne, w której kawiarni, kiedy i przez kogo przyrządzona, kawa w Coffee Heaven zawsze smakuje tak samo dobrze. Nie jestem "fanką" papierowych kubków, nie latam z nimi po mieście, dla mnie dobra kawa to ta wypita w filiżance, w spokoju, najlepiej w miłym towarzystwie (przyjaciółki, lub ciasta ;) ). Wydaje mi się, że żadna kawa z papieru nie może dobrze smakować.

Firma w 2012 roku połączyła się z Costą  i powstała marka siostrzana Costa by Coffee Heaven. Z ciekawości wypiłam w niej kiedyś cappuccino, ale nie spełniło moich oczekiwań.

Podobają mi się programy lojalnościowe jakie oferuje Coffee Heaven. Oprócz karty, na której zbiera się punkty, są dodatkowe sezonowe promocje. Ja korzystam właśnie z wiosennej. Zbieram stempelki za zakup kawy i dostaję w zamian gratisy. Tym razem otrzymałam babeczkę jogurtową, którą podzieliłam się z przyjaciółką. 

Babeczka jogurtowa (w gratisie do średniej kawy)






Według mnie było to typowe ciastko przeznaczone na promocję. Nie dosyć, że było maleńkie na 2 gryzy, to w dodatku nie miało w sobie nic godnego zapamiętania. Takie sobie. Asia uważa, że było ok, taka zwyczajna babka polana konfiturą. Najważniejsze, że za darmo ;):)

Cappuccino średnie 11,5 zł



Mój standardowy wybór :) Zawsze zamawiam to samo. Cena kawy jest moim zdaniem adekwatna do ilości napoju. Jest to duża kawa, nazywana średnią, czasami ledwo ją wypijam, nie odważyłabym się zamówić XL. Przede wszystkim odpowiada mi jej temperatura, zawsze podają gorącą, pianka jest na 3 cm w sam raz, sztywna i aksamitna. Smaki mleczny i kawowy są w niej wyśrodkowane, nie jest za mocna, ani za słaba. Bywa tak, że na zamówiony napój trzeba poczekać dłuższą chwilę. 

Nie rozumiem czemu w kawiarniach CH nie ma metalowych łyżeczek tylko plastikowe, jeśli ktoś pije na miejscu powinien otrzymać normalne sztućce. Z kolei w warszawskiej galerii Arkadia w CH podano mi kawę w kubku papierowym, nie posiadali kubków normalnych. Mam nadzieję, że nie wprowadzą tego w Poznaniu. 

Ocena końcowa: 5

Średnie Americano z mlekiem 9 zł


Przyjaciółka nie miała ochoty na wariacje, wzięła najprostszą z kaw z mlekiem. Tak jak ja lubi CH i chętnie wpada tam w wolnej chwili ze względu na fakt, że ma tam kartę stałego klienta, oraz dlatego, że CH znajduje się w wielu miastach Polski. Americano z mlekiem było dobre, chociaż trochę ją rozczarowało. Kawa była letnia i mało aromatyczna. 

Ocena końcowa: 4

Wpadam do Coffee Heaven, kiedy mam ogromną ochotę na kawę i nie mam czasu ani siły zastanawiać się i szukać odpowiedniego miejsca. Nigdy się jeszcze nie zawiodłam, ale też faktem jest, że innych kaw niż cappuccino nie próbowałam. Lubię tradycyjne kawy na bazie espresso i mleka, a CH spełnia moje oczekiwania.

Ocena podsumowująca: 4,5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz