sobota, 27 kwietnia 2013

Double Chocolate Chunk Cookies


Bardzo duże, podwójnie czekoladowe ciastka. Są w konsystencji miękkie, gumiaste, słodko, zaklejają gębę :)  Zużyłam zalegające w szafce poświąteczne czekoladowe jajeczka :) Wszystkim bardzo smakowały.

Double Chocolate Chunk Cookies
źródło

Składniki:

1 szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki kakao
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli
226 g mlecznej czekolady, 113 g posiekanej i 113 g pokrojonej w cząstki
113 g masła
1 szklanka cukru
2 jaja
ekstrakt z wanilii

Przygotowanie:

1. Rozgrzać piekarnik do 160 stopni.Mąkę, sodę, sól i kakao przesiać do miski. Masło stopić w kąpieli wodnej z 113 g posiekanej czekolady. Jaja ubić z cukrem na puszysta masę.

2. Do jaj z cukrem dodać masę maślano-czekoladową ubić do wymieszania składników, po czym dodać suche składniki. Całość będzie dość rzadką masą, można ewentualnie dodać dodatkowe 2 łyżeczki mąki, ja tak zrobiłam.

3. Na koniec do masy dodać resztę pokrojonej w cząstki czekolady. Nakładałam spore porcje ciasta łyżką do lodów, zachowałam duże odstępy. Piec 15 min  (u mnie krócej), aż ciastka rozleją się i popękają na wierzchu, wewnątrz będą nadal wilgotne. Przed zdjęciem z blachy muszą całkowicie wystygnąć.

Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz